Sıkça Sorulan Sorular

  1. Eduroam'a bağlanıyorum fakat kesintiler yaşıyorum ne yapmalıyım?

    * Bu tür sorunlar kablosuz ağ kartının yazılımının güncel olmamasından kaynaklanmaktadır. " http://kablosuzsbs.boun.edu.tr/duyuru.html " sitesindeki adımları izleyerek kablosuz ağ kartı yazılımınızı güncelleyebilirsiniz.

  2. Eduroam’a bağlanırken hangi kullanıcı adı ve şifreyi kullanmalıyım?

    * "kullanıcıadınız@boun.edu.tr" BOUN e-posta adresi ve şifre bilgileriniz kullanılmalıdır.

  3. Sistem şifremi kabul etmiyor ne yapmalıyım?

    *Şifrenizi kontrol etmek için "https://mail.boun.edu.tr/" adresinde kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yapıp yapamadığınızı kontrol edebilirsiniz.

    *Şifreniz doğru ise şifrenin içinde Türkçe ve özel karakter (“ü, ı, ğ, ö, ç, ş”) olmadığına emin olmalısınız. Eğer şifreniz Türkçe karakter içeriyor ise şifrenizi değiştirmelisiniz.

  4. Şifremi unuttum veya değiştirmek istiyorum ne yapmalıyım?

    "https://mail.boun.edu.tr/" adresinden daha önce "gizli soru" tanımladıysanız parolanızı sıfırlayabilirsiniz. Aksi halde kimliğinizle beraber aşağıdaki ofislere başvurmalısınız:

    • Bilgi işlem merkezi güney kampüs
    • ETA-B bilgi işlem ofisi kuzey kampüs
    • Kandilli kampüsü bilgi işlem ofisi
    • Kilyos kampüsü bilgi işlem ofisi

  5. Eduroam'a bağlanıyordum şifremi değiştirdim, şimdi bağlanamıyorum ne yapmalıyım?

    *Windows 10 kullanıcıları "Ayarlar > Ağ ve İnternet > Wi-Fi ayarlarını yönet > Bilinen ağları yönet" kısmından "eduroam" "unut" yaparak yeniden şifre girişi yapabilir.

    * Windows 8 kullanıcıları wireless menüsünden "eduroam" üstüne gelerek "bu ağı unut" yaparak şifre değiştirebilir.

    * Windows xp, vista,7 kullanıcıları için şifrenizi kaydettiyseniz "SecureW2" programını bilgisayarınızdan silerek baştan yüklemelisiniz.

    * Intel proset wifi bağlantı yardımcı programı kullanıcıları "Profiller> Güvenlik Ayarları" kısmında şifre değişikliği yapabilir.

    * Mac OS x 10.5 & 10.6 kullanıcıları için "Network>802.1X" kısmından şifre değişikliği yapılabilir.

    * Mac OS x 10.7 & 10.8 & 10.9 & 10.10 kullanıcıları için yüklenen profili "profiller" kısmından silerek sitemizden profili tekrar yüklemelisiniz.

    * iPhone ve iPad kullanıcıları (iOS) "Ayarlar>Genel>Profiller" kısmından "eduroam" profilini silerek sitemizden profili tekrar yüklemelisiniz.

    * Android kullanıcıları "Ayarlar>WiFi>eduroam" üstüne gelerek "bu ağı unut" yaparak ayarlarını baştan yapabilir.

    * Linux kullanıcıları "Wifi> E duroam> Ağ ayarları" kısmından şifre değiştirebilir.

    * Symbian kullanıcıları ekran görüntülerindeki "PAP" ayarlarına gelerek şifre değiştirebilir.

  6. Windows xp kullanıcısıyım "SecureW2" programı doğru yüklenmiyor ne yapmalıyım?

    * Windows xp kullanıcılarının işletim sistemi versiyonu "Service Pack 3 & SP3 " olmalıdır. Versiyonunuz daha eski ise windows update yaparak "SecureW2" programını yükleyebilirsiniz.

  7. Windows 8 & 10 kullanıcısıyım "SecureW2" programını yükledim fakat eduroam ağına bağlanamıyorum ne yapmalıyım?

    * SecureW2 programını yüklediyseniz programı kaldırmalısınız , "eduroam" a sitemizdeki adımları izleyerek yeniden bağlanabilirsiniz.

  8. Sitenizde bağlantı ayarları kısmında kullandığım işletim sistemine uygun görüntüleri yok ne yapmalıyım?

    * Eduroam ağına bağlanacak sistemlerin , 802.1x standartını ve TTLS & PAP protokollerini desteklemesi gerekmektedir. Eduroam ağının kullandığı kimlik doğrulama protokolleri uluslararası standartlardadır. Bu sebepten değiştirilemez.

    Bilinen ve eduroam ağını kullanamayan sistemler :
    • Windows Phone 8
    • Blackberry OS.
    • Symbian S60V4 ve alt versiyonları.