Sıkça Sorulan Sorular
- Eduroam'a bağlanıyorum fakat kesintiler yaşıyorum ne yapmalıyım?
* Bu tür sorunlar kablosuz ağ kartının yazılımının güncel olmamasından kaynaklanmaktadır. " http://kablosuzsbs.boun.edu.tr/duyuru.html " sitesindeki adımları izleyerek kablosuz ağ kartı yazılımınızı güncelleyebilirsiniz.
- Eduroam’a bağlanırken hangi kullanıcı adı ve şifreyi kullanmalıyım?
* "kullanıcıadınız@boun.edu.tr" BOUN e-posta adresi ve şifre bilgileriniz kullanılmalıdır.
- Sistem şifremi kabul etmiyor ne yapmalıyım?
*Şifrenizi kontrol etmek için "https://mail.boun.edu.tr/" adresinde kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yapıp yapamadığınızı kontrol edebilirsiniz.
*Şifreniz doğru ise şifrenin içinde Türkçe ve özel karakter (“ü, ı, ğ, ö, ç, ş”) olmadığına emin olmalısınız. Eğer şifreniz Türkçe karakter içeriyor ise şifrenizi değiştirmelisiniz.
- Şifremi unuttum veya değiştirmek istiyorum ne yapmalıyım?
"https://mail.boun.edu.tr/" adresinden daha önce "gizli soru" tanımladıysanız parolanızı sıfırlayabilirsiniz. Aksi halde kimliğinizle beraber aşağıdaki ofislere başvurmalısınız:
- Bilgi işlem merkezi güney kampüs
- ETA-B bilgi işlem ofisi kuzey kampüs
- Kandilli kampüsü bilgi işlem ofisi
- Kilyos kampüsü bilgi işlem ofisi
- Eduroam'a bağlanıyordum şifremi değiştirdim, şimdi bağlanamıyorum ne yapmalıyım?
*Windows 10 kullanıcıları "Ayarlar > Ağ ve İnternet > Wi-Fi ayarlarını yönet > Bilinen ağları yönet" kısmından "eduroam" "unut" yaparak yeniden şifre girişi yapabilir.
* Windows 8 kullanıcıları wireless menüsünden "eduroam" üstüne gelerek "bu ağı unut" yaparak şifre değiştirebilir.
* Windows xp, vista,7 kullanıcıları için şifrenizi kaydettiyseniz "SecureW2" programını bilgisayarınızdan silerek baştan yüklemelisiniz.
* Intel proset wifi bağlantı yardımcı programı kullanıcıları "Profiller> Güvenlik Ayarları" kısmında şifre değişikliği yapabilir.
* Mac OS x 10.5 & 10.6 kullanıcıları için "Network>802.1X" kısmından şifre değişikliği yapılabilir.
* Mac OS x 10.7 & 10.8 & 10.9 & 10.10 kullanıcıları için yüklenen profili "profiller" kısmından silerek sitemizden profili tekrar yüklemelisiniz.
* iPhone ve iPad kullanıcıları (iOS) "Ayarlar>Genel>Profiller" kısmından "eduroam" profilini silerek sitemizden profili tekrar yüklemelisiniz.
* Android kullanıcıları "Ayarlar>WiFi>eduroam" üstüne gelerek "bu ağı unut" yaparak ayarlarını baştan yapabilir.
* Linux kullanıcıları "Wifi> E duroam> Ağ ayarları" kısmından şifre değiştirebilir.
* Symbian kullanıcıları ekran görüntülerindeki "PAP" ayarlarına gelerek şifre değiştirebilir.
- Windows xp kullanıcısıyım "SecureW2" programı doğru yüklenmiyor ne yapmalıyım?
* Windows xp kullanıcılarının işletim sistemi versiyonu "Service Pack 3 & SP3 " olmalıdır. Versiyonunuz daha eski ise windows update yaparak "SecureW2" programını yükleyebilirsiniz.
- Windows 8 & 10 kullanıcısıyım "SecureW2" programını yükledim fakat eduroam ağına bağlanamıyorum ne yapmalıyım?
* SecureW2 programını yüklediyseniz programı kaldırmalısınız , "eduroam" a sitemizdeki adımları izleyerek yeniden bağlanabilirsiniz.
- Sitenizde bağlantı ayarları kısmında kullandığım işletim sistemine uygun görüntüleri yok ne yapmalıyım?
* Eduroam ağına bağlanacak sistemlerin , 802.1x standartını ve TTLS & PAP protokollerini desteklemesi gerekmektedir. Eduroam ağının kullandığı kimlik doğrulama protokolleri uluslararası standartlardadır. Bu sebepten değiştirilemez.
Bilinen ve eduroam ağını kullanamayan sistemler :
- Windows Phone 8
- Blackberry OS.
- Symbian S60V4 ve alt versiyonları.